onsdag, april 11, 2007

Blåsigt värre ...

har det varit idag. Massor av träd har fallit över vägarna (inte bara där, förstås, men det är ju där de syns) och flera tak på Mittuniversitetets campusområde har lossnat (se mer på www.op.se om ni är intresserade). Vi trotsade stormen och gick till Bodsjön med Jazz och Diva på eftermiddagen; lite otrevligt var det när det knakade och ven i träden runtomkring ... Igår lade jag ett spår som jag gick med Jazz, och han förstod vad han skulle göra och blev glad över att hitta "älgen" i slutet av spåret. Nästa gång ska jag spåra med Diva också, och kanske med Smilla. Jag är lite osäker på hur intresserad hon är av att spåra nu när hon är i höglöp ... Man märker ingen större skillnad på henne i övrigt; hon försöker inte rymma eller så, och hon glömmer inte bort att vara rumsren.

Fjolårsfölens registreringsbevis kom idag, och dessutom fick jag kritiklapparna från hundutställningen i Timrå (tack så jättemycket för hjälpen, Åsa Z med fler som blev inblandade i jakten på de kvarglömda lapparna!). Kritiken vill ni kanske läsa: Jazz: "1-årig juniorhane. Vackert huvud och uttryck. Bra ansatt hals. Lång snygg hals. Bra vinklar fram. Ngt välvinklad bak. Bra temperament. Välvisad. " (Hp, BIM). Smilla: "1 1/2-årig tik. Vackert huvud och uttryck. Ngt för tunn underkäke. Bra hals. Bra rygglinje. Bra vinklar fram och bak. Trevlig temperament. Välvisad." (Hp, BT-2). Domare: Lena Edström.