onsdag, april 04, 2007

Glad påsk!

Här blåser det som sjutton ... Inget direkt mysigt påskväder; jag tycker synd om alla människor som bokat dyra stugor i fjällen under påskhelgen, för man kommer nog knappt att kunna vara utomhus. Enligt prognosen ska det blåsa runt 30 m/s torsdag och fredag, men jag hoppas att meteorologerna har fel ...

Diskett ville inte äta när jag tog in henne nu ikväll. Jag tror att det berodde på att hon faktiskt var mätt, för hon äter nästan konstant i hagen, men jag har i alla fall bett Patrick att titta till henne en extra gång i natt när han kommer hem från jobbet. Min egen mage är redan så stor att den stöter ihop med Disketts mage när jag borstar henne, och jag klarar inte av att göra alla mina vanliga övningar på gymmet längre, så i stället avslutar jag passen med en rask halvtimmes promenad på löpbandet för att åtminstone hålla flåset uppe. Det känns rätt fånigt att inomhus men samtidigt skönt när det är tråkigt väder eller halvmörkt. Det är dessutom för halt att gå i skoterspåren i skogen nu, för snön ligger förstås kvar där ännu. Snart, snart går det att lägga spår igen ...

Imorgon är min sista arbetsdag före påsklovet. Eleverna slutade redan idag. Efter påsklovet har de ett antal nationella prov framför sig, och det tar evigheter att rätta dem eftersom jag undervisar i både svenska och engelska. Rättningen ser jag inte fram emot, kan jag ju erkänna - men när proven är klara är terminen nästan över, för tiden går så himla fort i slutet av vårterminen.

Nu ska jag se om jag kan lyckas boka boende inför nästa utställning eller om jag är för sent ute ... Jag har ingen större lust att sitta och köra halva natten och komma fram mer eller mindre halvdöd på morgonen för att sedan köra hela vägen tillbaka några timmar senare ... Snart får Sebastian börja övningsköra också, så då måste han nog följa med lite oftare på utställningarna! =)