söndag, april 15, 2007

Ekbäckens Jack Frost godkänd hingst

På hingstpremieringen i Skövde igår passerade vår Jarrahs storebror Ekbäckens Jack Frost nålsögat och blev godkänd med 5x8 poäng. Grattis till uppfödare och ägare! Jack Frost är e. Heniarth Mr Milligan (pappa till Melody) u. Ekbäckens Jasmine (mamma till Jarrah) - Twyford My Man (pappa till Music). Nästa år är det Jarrahs tur att visas ... Rysligt spännande!

Disketts juver är fyllt hela tiden nu. Förut gick det ju ihop lite under dagarna när hon var ute. Philip ville så gärna att vi skulle borsta henne igår när vi tagit in henne, och när jag sa att jag hade fel kläder på mig (hästarna fäller så mycket nu, och både Patrick och Simon är ju allergiska) så erbjöd han sig att vänta medan jag gick in och bytte om ... Sedan stortjöt han hela vägen in när jag sa att klockan var så mycket så vi var tvungna att gå in ändå. Stackaren ... Det är inte lätt att vara liten och inte kunna bestämma vad man får göra.

Idag har jag klippt bort några tovor från Philips katt också. Det var inte populärt! Men hon var rätt snäll ändå, även om jag fick mig ett par skråmor, dum som jag var iklädd bara linne och tunna byxor. För övrigt har vi varit ute hela dagen och skinnet stramar både här och där. Bäbisen är jättepigg och sparkar mer och hårdare än jag kommer ihåg att bäbisar gör. Imorgon börjar skolan igen. Det känns som om jag varit ledig jättelänge!