onsdag, april 25, 2007

På fölfronten intet nytt

Genomskinlig "mjölk" men lite sötare än förut (smakar bara en droppe på fingret, för er som undrar); bäckenbanden har släppt; Diskett såg trött ut och gnäggade inte ens när jag var in till henne nyss i stallet. Dessutom tog det ett par minuter innan hon iddes kliva upp också, men hon känner väl till mina rutiner vid det här laget. Jag och Philip gick en sväng på en kilometer med henne i skogen innan vi tog in henne. Då var hon som vanligt (normalpigg, varken slö eller stressad). Hon tar så långa steg att jag hade fullt upp att hänga med henne och måste stanna då och då för att vänta in Philip. Han tyckte att vi skulle ta med oss Melody i stället så han fick rida, men vi får väl göra det nästa gång ... Jag orkade inte gå med en till häst idag; har suttit som skrivvakt på NP i Sv B och dessutom blivit intervjuad av Skolverkets inspektörer på eftermiddagen (de gör rutinbesök på alla skolor). Imorgon har jag två möten med föräldrar men inga lektioner eftersom min "vanliga" torsdagsklass kör maskin på körgården i Bröckling (måste vara världens fulaste namn).

Vi har fått operationstid för Felix redan om två veckor. Jag tror han oroar sig lite för sövningen och om inte annat gör jag det, men det kan jag förstås inte visa för honom.

Myggorna dök upp i och med värmen idag; de är stora och äckliga. Hästarna verkar vara mer irriterade på dem så här i början av säsongen än vad de är lite längre fram. Då är det bromsarna som är värst, och så knotten då, förstås. Hundarna sprang till och med mer än de brukar när de var ute med oss på eftermiddagen, men jag vet inte om de bara fick glädjefnatt av vädret eller om de fick extra många anledningar att springa i och med myggorna. Jazz syskon skördar framgångar på utställningarna i Frankrike och Finland. Franske Spirit är väldigt lik Jazz, men huvudena skiljer dem åt.

Och apropå ingenting: Med lite tur blir vi i den här kommunen av med "trollet" och hennes hundar inom en ganska snar framtid. Dessutom, lämnar man en hund ensam i en lägenhet i flera dagar bara för att åka och ragga karlar så är det väl självklart att man inte ska ha något djur alls ...

Nu ska jag gå ut till min trötta lilla häst, och sedan ska Patrick titta till henne när han kommer hem efter jobbet inatt. Det blir några få timmar utan övervakning, men jag har ju vakat i drygt en månad nu och känner mig inte tillräckligt pigg för att gå upp fler nätter i onödan. Fölet kommer väl när det kommer - det brukar ju vara så.