tisdag, juli 15, 2008

Forsaleden






På dagordningen idag stod först verkning av hästarna. Meyah blev verkad för första gången (det var knappt någonting att ta, men det är ju bra att det går fort) och var jättejättesnäll. Sedan ledde jag Morris med Meyah i släptåg i ungefär en kvart. Det gick också bra. Meyah listade ut ganska snabbt att man måste gå när grimskaftet sträcks.
Sedan åkte vi iväg allihop och gick en vandringsled som heter Forsaleden. Den är ungefär 7 km lång enkel väg (den går inte runt, utan man måste vända och gå tillbaka) och det är otroligt dramatisk och vacker natur längs den. Här ovan är ett litet axplock av alla bilder vi tog idag. Kanske plågar jag er med några av de andra bilderna någon annan gång! =) Det var en mycket lyckad utflykt, som vi garanterat gör om snart igen. Jag kanske borde nämna att det är Herrevadsströmmen som syns på de här bilderna, och man kan bada vid "laxtrappan".
På kvällen åt vi tårta eftersom vi har en hel del att fira, och efter det cyklade jag 3,2 km med Jazz och Smilla. Tja, det var väl min dag i det stora hela ... Nu ska vi försöka göra vårt slutgiltiga val av tapeter efter att Indra har somnat.