lördag, juli 26, 2008

Snart flyttar alla småmissarna

Det här kissebarnet försvann plötsligt idag. Vi gick och letade en lång stund utan att hitta honom. Till sist bad jag Sebastians katt Maniac om hjälp. "Men var är kissekatten?" frågade jag (fast med gullig röst, så där som man pratar med katter). Och vet ni vad Maniac gjorde? Jo: "kurrjamade" som kattmammor gör när de pratar med sina ungar, och så gick hon framför oss, kollade då och då att vi följde med, och gick raka vägen till ungen, som satt där vi inte hade letat. En duktig kattmamma! Hon har kommit och hämtat mig och bett om hjälp flera gånger förut när någon kattunge hoppat över i fel box utan att komma tillbaka. Då har hon kommit fram och låtit likadant som idag, och så gått före mig till kattungen. Oss mammor emellan, liksom ...

Annars har vi gjort som de flesta andra semesterlediga människorna: badat och solat. Dessutom har vi tränat på gymmet, promenerat med hundarna (och låtit dem simma också; det är bra träning) och umgåtts i största allmänhet. Sebastian har lagt på sig mycket muskler det senaste året, och det är roligt att se att hans träning verkligen ger resultat. Eftersom han har så lite kroppsfett så syns ju musklerna också.

PM inför dubbelutställningen i Svenstavik har kommit, och det är massor av whippetar anmälda. 57 den ena dagen, tror jag det var. 7 italienare också, om jag inte minns fel.

Vår nya hemsida är snart färdig! Jag återkommer med mer information om den när den är helt klar.