lördag, maj 17, 2008

Hektiskt!

Philip hade bjudit in till födelsedagskalas idag, två tjejer och tre killar. Efter tårt- och kakätning och fiskdamm lekte de med radiostyrda bilar, tittade på gårdens alla djur, cyklade samt blev skjutsade med cross och moped. Det var ett gäng tuffa barn! Philip var väldigt nöjd med dagen, och jag hoppas att hans gäster också hade roligt; det verkade i alla fall så.

Efter det tränade jag och Patrick (våra barn följde med på gymmet och lekte), och sedan tog jag cykeln och tränade Smilla och Jazz både med cykeln och lösa i skogen. 1 timme och 45 minuter var vi ute. För att göra det lite roligt för de andra hundarna också tog jag med dem, Indra och Philip på en promenad till Gimån, där vi fikade innan vi gick hem igen. Det är en trekilometerspromenad och ganska lämplig väg för Philip att cykla eftersom det kommer så få bilar där. Och så har jag lett Sunny igen också, förresten. Nu är jag ganska trött i fötterna ... Jag har hållit igång precis hela dagen. Vi hade en väldig tur med vädret också, måste jag säga. Det är ju inte särskilt varmt, men det har varit halvsoligt och så länge man håller igång är det rätt skönt ute.

Morris mjölk har blivit vitblaskig och inte så där klibbig och gul längre. Det borde innebära att fölet kommer vilken dag som helst. Ska jag ge mig på en gissning om när och vad? Då säger jag: A: inom två dagar, och B: att det blir ett fux- eller isabellfärgat hingstföl som får behålla sin färg. Tiden går ut den 23, tror jag det var (ska kolla senare).
Uppdaterat: första betäckningsdag var 21 juni ... Och Morris brukar få några dagar för tidigt.