tisdag, maj 06, 2008

Skyborne Say You Love Me "Nikki"

Nikki 19 april, nästan fyra månader gammal. Lika söt som när han var en liten bäbis!
Foto: ägaren (tack!)

Det har torkat upp ganska bra i markerna här, så det går rätt bra att gå i skogen nu, fast lite blöt blir man förstås om man har gympaskor på sig - vilket jag har. Eftersom både Smilla och Jazz är anmälda till lure coursingprov gäller det att hålla igång! Jag gillar ju att gå i skogen i vilket fall, så att förena nytta med nöje känns bara roligt. Idag blev det dock en vilodag för mig själv, för Patrick kom hem så sent från jobbet eftersom rättegången han var på drog ut på tiden. Han sitter ofta med på rättegångar genom jobbet.

Voice har tappat en massa tänder redan, och Olivia har tappat några enstaka och ser väldigt rolig och glestandad ut. Jag har lärt Voice några kommandon, såsom sitt, ligg och stanna, och hon är en väldigt läraktig whippet precis som sin mamma. Hon är rätt bra på att äta, men hon är väldigt bra på att springa också, så hon har inte lyckats lägga på sig något extra fett. Hon är en vältränad valp! Eftersom hon har tre vuxna whippetar att springa med så tillryggalägger hon ju ett antal meter varje dag, även om vi försöker begränsa "springtiden" lite eftersom hon inte är så gammal. Olivia är också med och springer, men hennes rundor blir inte så långa ... Hon är ganska rund, precis som Jazz och Diva. Fast de är inte så där "labradorfeta", utan ser bara lagom ut. Jag vet ju hur snabbt en hund kan rasa i vikt ifall den till exempel blir dålig i magen, så jag är rätt nöjd med att de har något kilo extra hull.

Jag har förresten köpt lite nya kläder nu (inte bara begravningskläder) eftersom jag börjar närma mig min vanliga form. De extra graviditetskilona försvann för ett bra tag sedan, och nu är det "bara" muskelmassan som ska öka igen. Jag tycker inte att man kan skylla dålig form på att man har varit gravid ifall det börjar vara ett år sedan man födde (fast Indra är ju faktiskt bara nio månader än ...). Kroppen återgår aldrig helt till det ursprungliga, men jag menar - kolla på Madonna ... Slutet på bortförklaringarna, liksom.

Morris har ungefär tre veckor kvar till fölning och ser oförskämt trimmad ut i kroppen. Kanske det är ett litet föl den här gången. Inget av Morris föl har varit någon jätte - allra minst var Melody - men alla har varit fina och duktiga. Detta blir hennes sjätte föl på raken - två hingstföl och tre stoföl har hon fått hittills, så statistiskt sett borde det vara ett hingstföl den här gången. Pappa till fölet är Skyborne Lightning, som ju fick ett jättefint föl i fjol med Kulltorps Diskett.

Imorgon är det fotboll som gäller ... Felix första match denna säsong.