onsdag, maj 14, 2008

Tjejen ligger på bron och föder barn

Så ... Vad säger man? Att jag är ett jädra klantarsle som inte kastrerade kattmammorna direkt efter förra kullen? Ja då, det kan man säga. Fast jag föredrar: Oj, så kul för barnen med kattungar igen! ;)
En röd eller cremefärgad hane har det kommit hittills, men hon har hela magen full med ungar. Efter att jag tog bilden har jag lagt Tjejen, ungen och underlaget i en kartong, så de i varje fall slipper blåsten. Ska flytta dem till stallet om en stund, men där är det lika kallt som ute. Stackarna! Annars är det väl pannrummet som gäller, men då kan inte Tjejen gå in och ut som hon vill eftersom dörren måste vara stängd.

Nå'n som är i desperat behov av en kattunge? =)

Uppdaterat kl. 19: Vi har tagit in Tjejen och hennes ungar, så får de vara inomhus tills hon fött klart och alla ungarna är torra. Det har kommit fyra hittills ... Två röda och två sköldpaddsfärgade, tror jag. Det är svårt att se när de fortfarande är blöta.