fredag, maj 16, 2008

Skyborne Love and Affection

Bilder ur "Theos" liv. Här med lillhusse
och med en kattkompis. Ett underbart liv för en liten whippet! Han har en hundkompis också, Blondie, som är en blandrashund med bl.a. whippet. Fotona här ovan är tagna av och tillhör Theos ägare. Tack för lånet!
Det har varit rätt konstigt väder idag, lite lätt snöfall, en kort hagelskur, några regndroppar - men framåt kvällen klarnade det upp och nu är det jättefint väder. Min väderfixering beror på att jag tycker så mycket om att vara ute och göra saker, och då är vädret en ganska viktig faktor i det hela ... Om man däremot tillbringar sitt liv inomhus spelar förstås vädret knappast någon roll alls.
Nu ikväll tog vi min cykel och ett par crossar på en långpromenad med Smilla och Jazz. De är väldigt snälla och väluppfostrade att cykla med, men den större delen av promenaden var de lösa eftersom vi mestadels gick i skogen. Philip gick också en hel del; annars åkte han cross tillsammans med våra andra pojkar. Jag körde också cross en stund. Det är roligt!
Kattungarna mår bra, och "arbetsnamnen" på dem är Tiger (den randiga förstås), Bill och Bull samt Måns (den gråspräckliga). Jag har verkat hovarna på ett par hästar också idag, och lett Sunny en sväng. Jag passar på att göra sådant när Patrick är ledig och kan ta hand om Indra. Unghästar och bäbisar är nämligen ingen jättelyckad kombination, även om hästarna är snälla.