onsdag, maj 28, 2008

Hästarna har släppts på bete

Philip med Sunny (t.v.) och Music. Båda är halvsystrar till årets föl, Meyah.
Indra tycker också om hästar ...
men till sist blev de tydligen för många och för närgångna. En och en är roligast, och då klappar hon dem gärna.
Skyborne My Music e. Twyford My Man u. Twyford Morgana
Lillasyster Meyah, född 18 maj. Jag tvättade rumpan på henne idag. Morris har börjat brunsta, så fölis har blivit lite dålig i magen. De senaste åren har jag gett Ivomec det första dygnet efter fölning, men jag gjorde inte det i år ... Trodde faktiskt det skulle gå bra ändå. Meyah var i alla fall supersnäll att tvätta. Inte det minsta motstånd gjorde hon ... Hon är en rätt stor och rejäl fölunge, vilket kanske syns på bild nummer tre.

Annars har jag sysselsatt mig hela dagen med allt ifrån kattungekloklippning och verkning av hästar till flyttning av vattenkar samt packande inför helgen. Jag har inte ens hunnit duscha. Uäähh ... Äckligt. Några bilder av ett par av hundarna finns förresten i inlägget nedan.