torsdag, maj 17, 2007

Bilder på Design





Ett lyckligt litet föl - världens sötaste! Stona går fortfarande kvar i vinterhagen, så bakgrunden till bilderna är inte så rolig. Jag tog några bilder på Diskett också, men jag lägger ut dem någon annan dag. Morris har fortfarande ganska salt mjölk; det är ungefär 10-14 dagar kvar tills tiden "går ut" för henne. Juvret är ganska hårt och det är bara spenarna som inte är helt fyllda. Hon ser rätt slapp ut vid bäckenbanden.
Jag spårade med alla tre hundarna idag. Jag försöker få lite variation när det gäller terräng och markförhållanden och liknande, så dagens spår gick uppåt mot ett berg. Spåret gick dessutom över och under nedfallna träd och för mig var det väldigt jobbigt med uppförsbackarna och att böja mig under träden ... Hundarna tyckte däremot inte att det var ett dugg jobbigt ... (Smilla stannar ibland och tittar bakåt på mig med en blick som är rätt talande ... Hon tycker att jag är långsam! Och man kan ju inte direkt förklara för en hund vad det beror på heller.) De spårade bra idag. Fast jag har fortfarande inte gjort någon s.k. återgång till Smilla; måste göra det nästa gång.
Vi har ledigt från skolan i morgon också och det känns bra att hinna både ta det lugnt och fixa en massa saker. Vi har förresten fått tid nu för Philips operation: på min och Felix födelsedag ... Men jag är så glad över att operationen blir gjord innan sommarlovet, så jag tänker inte försöka boka om tiden.