måndag, maj 14, 2007

Städat!

Nu har jag rensat lite i min blogg och även i gästboken. Tack alla ni som skrivit i den och jag hoppas att ni har förståelse för varför jag raderat de flesta av den senaste veckans inlägg. Förhoppningsvis har de flesta som så önskat hunnit göra sin röst hörd nu när det gäller ni-vet-vem, och kanske har en eller annan person fått upp ögonen för att man inte kan lita på alla människor - inte ens inom hund- och hästvärlden. Det är en fin egenskap att vara tillitsfull, men det är inte kul att bli lurad.

Det har varit så mörkt hela dagen att det känns som om det varit solförmörkelse. Var är solen, egentligen? Jarrah och Love Story busar ihop långa stunder varje dag, och Design har egna uppvisningar à la spanska ridskolan. Vilken fantastisk balans han har redan! Vi brukar stå och skratta åt hans hopp och språng och ruscher, och de är dessutom mer frekventa när det är halvdåligt väder, så inget ont som inte har något gott med sig ... =) Ska försöka fånga honom på bild när det blivit bättre väder.

Vi tränade bröst en stund på eftermiddagen. Min mage är egentligen inte det största problemet när jag tränar, utan det är foglossningen samt min svanskota som gör jätteont när jag är gravid eftersom jag bröt den när jag var femton år och den måste ha läkt ihop fel. (Under min första graviditet berättade barnmorskan att det händer att svanskotan går av under själva förlossningen, och då kan det smälla som ett pistolskott. Oj, vad jag oroade mig för att min skulle gå av igen eftersom den förmodligen ligger snett!) Dessutom har mitt blodvärde tydligen sjunkit så att jag måste börja med järntabletter, och det kanske kan förklara varför jag känt mig lite orkeslös på slutet. Har dock inte köpt några järntabletter än; jag blir så otålig när jag måste köa på apoteket ...

Om det är någon som vill ha en kattunge senare i sommar så är det bara att säga till! Både Tjejen och Maniac kommer att få ungar inom ungefär två till tre veckor. De ser väldigt gravida ut men är ungefär lika spänstiga som vanligt. Lite skillnad motför mig, som tycker att det blivit ovanligt långt ner till marken nu på slutet när jag till exempel ska ta på mig skorna. Patrick säger lite tröstande att det kanske är benen som blivit längre ... ;)