torsdag, maj 10, 2007

MVC-besök

På förmiddagen var jag på mitt andra besök på mödravården under den här graviditeten; jag skäms lite över att jag inte varit dit sedan 24 januari, men man brukar ändå inte behöva gå så himla ofta när man har flera kompikationsfria graviditeter och förlossningar bakom sig. Det var ett antal prover som skulle tas och dessutom lyssnade vi på bäbisens hjärtljud för första gången och så mätte barnmorskan min mage (den var precis på linjen utifrån graviditetens längd). Jag har gått upp sammanlagt tio kg sedan jag blev med barn, så även om jag känner mig hemskt tung redan så är det ändå bara en vanlig viktökning.

Felix har mått bra idag och klagar ingenting över att det gör ont efter operationen förutom om man frågar honom. Han är en väldigt tapper liten kille. Han har fått förhållningsorder om att inte springa, cykla eller hoppa studsmatta, men jag sa att han kunde vara ute ändå om han tog det lugnt. I ett par timmar var han hos mina föräldrar och tittade bland annat på när de installerade en slags hiss i sitt hus (mamma har svårt att gå i trappan) så det berättade han om med liv och lust när jag kom hem.

Jazz har börjat bita på sitt sår så nu får han ha på sig en tratt och är jättesur över det; han tittar anklagande på mig när jag går förbi honom och går ofta demonstrativt alldeles intill mig så att tratten stöter i baksidan av mitt ben. Till helgen ska jag lägga spår igen, och om det går bra så ska jag ringa runt till viltspårdomarna för att se om någon av dem har tid att döma i början av sommaren. Det är inte så bråttom egentligen, men jag vill ju gärna få saker gjorda när jag väl har bestämt mig för att något ska göras.

Nu ska jag gå ut till hästarna igen innan Simon ska hämtas från fotbollen. Han är så himla glad över allt beröm han fått efter söndagens cup och verkar peppad att fortsätta som målvakt.