onsdag, maj 02, 2007

Nya bilder

Skyborne Design fem dagar gammal. Han ser normalstor ut i förhållande till Disketts 140 cm, så jag gissar att han blir runt 130 cm i alla fall. Här syns det också vad tråkiga hagarna är just nu - knappt ett grässtrå så långt ögat kan nå, men det är i alla fall torrt.
Egentligen en väldigt missvisande bild av honom, för han är varken skelögd eller försedd med underbett - men han såg så rolig ut så jag var bara tvungen att ta visa den ändå! (Syns det vilken mysig man han har?)
Jag har flyttat om lite i hagarna igen. Melody ska betäckas och jag släppte henne därför med Lightning idag och det gick bra även om hon inte är brunstig just nu. Han är ju hårt uppfostrad av Diskett och vet att hålla sig på mattan. Jarrah och Love Story får vara själva i en hage tills vidare. I den hagen har det börjat komma lite gräs, så de har haft fullt upp med att få i sig det lilla gröna som sticker upp och struntat i höet idag.

Vi har tränat och varit på utvecklingssamtal för Felix på eftermiddagen, och efter det verkade jag hovarna på alla stona igen även om det inte var så mycket att ta, och dessutom avmaskade jag alla ston förutom Diskett, som jag avmaskade i fredags eftersom hon fölade då. Igår gick jag till Bodsjön med hundarna iklädd bara gympaskor på fötterna, och det var så härligt eftersom solen kom fram så det gjorde inget att jag faktiskt blev rätt blöt om fötterna efter bara några minuter. Dessutom var där fullt med blåsippor och även om det känns som om de kommit lite sent är de hur som helst välkomna.

En rolig nyhet fick jag idag! Smillas ena kullbror, Skyborne Emerald-Action ("Jessie"), har tagit sin lure coursinglicens! Grattis igen!