söndag, maj 13, 2007

Spårade med Smilla i duggregnet

och det gick bra. Sex grader varmt var det, och det är mitten av maj ... Spåret hann ligga ganska precis ett dygn innan vi gick det (tiden räknas utifrån när man började lägga spåret). Hon missade ingenstans men fick fundera en stund på ett par ställen; hon gick uppemot tio meter åt flera olika håll innan hon kunde avgöra var spåret gick. Jag blev dyngblöt om fötterna efter bara fem minuter ... Inte på grund av regnet utan för att det var "surhål" på en massa ställen som jag inte såg eftersom det var gammalt gräs som täckte dem. De fanns ju där igår också men då lyckades jag undvika de flesta.

Sedan har jag inte gjort något särskilt ... Tränade rygg och axlar när jag ändå skjutsade in Simon till en kompis (Philip hade med sig barbiedockan och en leksakskatt på gymmet, han är så himla gullig!). Jazz är jätteful i sin tratt och hästarna är livrädda för honom, vilket han upptäckt och utnyttjar när han vill ha lite action. Han ser så nöjd ut när de studsar iväg när han springer fram till stängslet ... Hundskrälle! Han går aldrig in i hagarna så det spelar egentligen ingen roll att han gör så där heller ... Han har skittråkigt när han inte får busa med de andra hundarna. De slickar nämligen på hans sårskorpa om de kommer åt, och det är inte så lämpligt.

Förresten så tycker jag att The Arks framträdande igår var rätt dåligt, så deras låga placering var ganska rättvis. Ola Salo försvann liksom i den där psykedeliska svartvita snurrande bakgrunden, och hans röst var sämre än den brukar. Han var säkert mer nervös än han skulle våga erkänna. Äh, vem bryr sig ... Förutom Aftonbladet och Expressen.