lördag, maj 05, 2007

Första lördagen i maj

Den här dagen har jag tillbringat på gymmet (tränade armar, Philip och Felix var med och lekte), i skogen (gick till Bodsjön med hundarna; Jazz skrapade upp ett litet sår på sidan, ca 1x1 cm stort men bara i skinnet), ute med hästarna (första betäckningsdag för Melody; jag fick hjälpa till genom att hålla i henne i grimman för annars flyttade hon undan rumpan trots att hon är brunstig) och dessutom fick jag besök av en av mina gamla klasskompisar från grundskolan, och det var jättetrevligt. Jag har tagit fram blod och en klöv till imorgon för då ska jag lägga spår. Patrick jobbar och kommer inte hem förrän framåt åttatiden i kväll. Tråkigt ... Dessutom jobbar han imorgon också men inte lika sent. Imorgon är det fotbollsmatch för Felix och fotbollscup för Simon, så jag hoppas att det blir skapligt väder.