onsdag, oktober 18, 2006

Höstpromenad


Vi gick en tvåtimmarspromenad med hundarna till Bodsjön i det vackra höstvädret idag. Vi följde en vandringsled en bit längs Gimån också, och hundarna tyckte att det var väldigt spännande att balansera på klippblock med lodräta väggar ned mot ån. Dessutom kom Blaze och Smilla på att de kunde springa nedför ett brant stup och Smilla blev alldeles till sig av glädje när hon lyckades ta sig uppför också där det var som brantast, så hon sprang uppför och nerför stupet flera gånger. Jag hade verkligen hjärtat i halsgropen där jag stod på kanten och såg hur hon gjorde - själv tycker jag inte om höga höjder. Blaze var tvungen att ta sig upp på ett mindre brant ställe, och de andra hundarna stod mest och stirrade på "galningarna".

Promenaden blev nog närmare en mil lång för oss (jag undrar hur långt hundarna sprang ...) men hundarna är vältränade och verkar inte det minsta trötta nu efteråt. Enligt prognosen ska det bli snö om någon dag. Suck. Men även vintern har ju sin tjusning. Jag hoppas det kommer att gå att åka skidor i skoterleden som går här i närheten.