tisdag, oktober 03, 2006

Shall I compare thee ...

Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date:
Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimmed,
And every fair from fair sometime declines,
By chance, or nature's changing course untrimmed:
But thy eternal summer shall not fade,
Nor lose possession of that fair thou ow'st,
Nor shall death brag thou wand'rest in his shade,
When in eternal lines to time thou grow'st,
So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this, and this gives life to thee.
Sonnet 18 by Shakespeare

Skyborne Midnight Sun, "Sunny"

På eftermiddagen idag hade Philip tid hos läkaren, som bestämde att Philip ska remitteras till sjukhuset i Östersund eftersom han måste opereras. Det är nästan tur ändå att han är så liten (tre år) att han inte kommer att oroa sig inför operationen - det räcker med att vi andra kommer att göra det. Usch.

Felix har börjat spela innebandy så nu är det skjutsning till och från träningarna för alla de tre "stora" barnen som gäller - och för det mesta är det flera olika träningstider att hålla reda på varje kväll. Idag hann jag precis äta middag (skitäcklig lax som hundarna förbarmade sig över eftersom ingen av oss tvåbenta tyckte om den) och tippa in en ny bal i en av hagarna (med hjälp av Sebastian och Simon) medan Felix tränade. Sedan var jag en jättedålig mamma och köpte godis och gott pålägg till tunnbrödet som vi åt under kvällen eftersom ingen hade blivit mätt av maten. Och jag som brukar försöka förmå alla ungdomar runt om mig att leva någorlunda sunt ... Jag brukar få mig några välförtjänta pikar av eleverna jag träffar på affären emellanåt - men jag försöker i alla fall hinna med att träna. (Räcker det som ursäkt?)