fredag, oktober 06, 2006

Jazz och Java

Puss på dig! Jazz tycker att Java (Sommarhagens Corals & Pearls) är söt. Det tycker vi också.
Jazz. Tyvärr ville han inte stå jämnt på alla fyra. Och så får jag ju nästan be om ursäkt för bakgrunden ...
Foton: Maria Groth
Sebastian ska vara hos en tjej i Östersund i helgen, och Simon har en kompis här som ska sova över. Det är full fart hela tiden! Imorgon ska jag, Patrick, Philip, Felix och Smilla till Sundsvall. Jag hoppas att vi hinner shoppa lite kläder ... Det är så fruktansvärt tråkigt att göra det nu för tiden; vet inte varför, egentligen. Någon gång i tiden tyckte jag ju att det var rätt roligt ... Nu är det roligare att köpa kläder till barnen och onödiga saker till hästarna och hundarna.
Hundarna blir så lyckliga när de förstår att vi ska åka bil, eftersom vi gör det en bit innan vi släpper dem lösa i skogen. Smilla och Diva vet dock när det är dags för utställning, för då har vi dem i buren i bilen. Annars är de lösa. Jag kan inte påstå att de älskar utställningar, men de verkar ändå tycka att det är rätt okej, för då får de träffa nya hundar och äta köttbullar. Att stå och trava inne i ringen verkar de tycka är rätt onödigt ... På den förra utställningen hoppade Smilla upp på bordet i sekretariatet (ooops!) för hon trodde att det var utställningsbordet. Hon tyckte nog att jag var snål som lyfte ner henne utan några köttbullar.