söndag, oktober 08, 2006

Oktobersöndag

Jag verkade hovarna på Morris, Skyline, Love Story och Sunny i morse. Sedan ledde jag fölen en stund på gårdsplanen. Love Story protesterade lite de första minuterna men fann sig sedan i situationen och följde snällt med och tittade på Diskett och Lightning. Sunny var snäll hela tiden. Hästarna tappar sommarpälsen för fullt så jag borstade alla hästarna i stohagen och klippte svansarna lite kortare på dem eftersom det ändå är slut på insekter. Just detta att insekterna är borta är väl den enda fördelen med hösten, i mitt tycke.

Det har regnat stundvis idag, men jag la ändå ett spår och spårade med Smilla, Jazz och Blaze. Det var rätt svårt på ett ställe men de lyckades klura ut var spåret gick, och ingen av dem hade något emot vare sig diken eller "surhål" i jakten på klöven. När vi kom hem efter att den sista hunden spårat så lät jag hundarna gnaga på klöven och gick sedan runt huset med den med hundarna i släptåg; de drog och bet i klöven och peppade varandra att "döda" den. Det verkar som om de börjat förstå vitsen med klövar till sist. Nu ligger de och sover så snällt.

Simon och Sebastian har spelat sina första hockeymatcher idag. Det gick bra och bådas lag vann sina respektive matcher.