tisdag, april 01, 2008

April april!

Vi har varit ute nästan hela dagen idag. Vi åkte ut med skotern till en sjö och låg och solade medan Indra sov i åkpåsen. Sedan satt vi ute med hundarna vid husgaveln både länge och väl. Idag såg jag förresten att Olivia bestämmer över de andra hundarna; hon är åtminstone kung över matskålarna. Jag har avmaskat hästarna också. Det känns lite onödigt att avmaskningsmedel till hästar numera är receptbelagt ...

Jag antar att några av er läste om det så kallade kärleksbrevet som jag skulle ha skickat till en gammal kompis någon gång i början av 1990-talet. Vem som påstod det kan nog de flesta av er lista ut vid det här laget ... Efter några telefonsamtal på förmiddagen idag kom jag fram till vilket "kärleksbrev" som åsyftades: det var i själva verket fråga om ett kuvert med en bilnyckel som jag skickade till just den kompisen efter att han köpt en gammal bil som vi nyligen hade sålt. Så tja, om ett namn och en adress på ett kuvert plötsligt klassas som kärleksbrev så vågar jag nog aldrig mer skicka brev! Haha! (För övrigt blev hans sambo inte alltför glad över att i E:s blogg ha omnämnts som upphovsman till den här berättelsen. Hade den skrivits idag, den första april, hade jag tagit den för för ett skämt ...) Ibland är det nog så att man lever i olika världar, i olika verkligheter, och jag är glad över att jag lever i samma verklighet som de flesta andra människor jag känner. Inget ont som inte har något gott med sig, sägs det ju, och i samband med den här historien pratade jag både länge och väl med flera tjejer som jag inte pratat med på rätt länge, och det var väldigt trevliga telefonsamtal! Ni är så välkomna hit, allihop!