torsdag, april 10, 2008

Indra igen

Indra funderar nog på hur hon ska kunna ta sig förbi alla stolsben. Till höger i bild finns en hundmatskål med en infångad spindel som jag inte hade hjärta att döda. Tyvärr glömde jag bort den, så när jag skulle ta upp matskålen för att diska den hängde spindeln med och blev nedspolad i slasken. Kanske klättrade han upp sen?
Philip har varit på teater igen idag, men med dagis den här gången. Jag och Patrick passade på att träna, och sedan köpte vi pellets. Jag har bytt gardiner i Sebastians rum också, till svartvita, och det blev rätt bra. Det är faktiskt snyggt med svart och vitt. Jag tänker ganska mycket på vilka färger vi ska ha i det nya huset. Eftersom det är en rätt öppen planlösning hall-kök-vardagsrum så kan ju inte tapeterna skilja sig alltför mycket åt, och det måste nog vara samma golv också. Men hur gör man bakom diskbänken? Kakel, mosaik, färgat glas, tapet bakom glas? Någon som har några åsikter? Köksluckorna kommer att vara vita. Tror det blir snyggast ...
Smilla löper och Jazz trånar efter henne. Hon ska inte paras på det här löpet, för då skulle vi ha valpar hela sommaren och inte kunna åka någonstans med barnen.