onsdag, april 23, 2008

Motvilligt, men ändå ...

För första gången fick Olivia idag följa med på en promenad här hemma. Hon följde med, tämligen motvilligt, men när vi vände och gick hemåt efter en och en halv kilometer så gick hon faktiskt riktigt hyfsat trots att Voice inte ens var precis framför henne (Patrick höll Voices koppel). Annars går Olivia helst bakom mig medan Voice går prydligt vid min vänstra sida. Det tar sig, minsann!

Annars har hundarna sprungit och busat ute nästan hela eftermiddagen. Smilla har slutat löpa - fast det fattar inte Jazz, så han travar som en skugga bakom Smilla precis hela tiden och hon blir så himla irriterad på honom med jämna mellanrum.

Jag tog några kort idag men orkar inte lägga ut dem nu. Vi har varit på utvecklingssamtal med Felix också och så har vi varit en sväng på soptippen samt köpt pellets. Jag tänker aldrig installera en pelletskamin i något hus - påminn mig om det om jag glömmer! Det är varken lättsamt eller billigt - i varje fall inte om fönstren är typ lika gamla som huset, som är byggt på 1880-talet, så att massor av värme går rakt ut till glädje för ingen utom pelletstillverkarna ... Jag hoppas de gör något riktigt roligt för pengarna! =)