tisdag, april 08, 2008

Bad och teater

Idag har jag och Indra varit med Philip på badhuset. Tyvärr glömde jag att ta med kameran ... Den ska ju vara tillräckligt tålig för att man ska kunna ha den i regnet, så jag antar att den hade fungerat i badhuset också såvida man inte blöter ner den alltför mycket. Äsch, nästa gång ... Det är mycket varmare i badhuset motför när jag var liten, så barnen slipper bli blåfrusna de korta stunder de inte rör sig så mycket. Våra barn har alltid tyckt om att bada, vilket jag är glad för.

Dagen avslutades med att hela familjen (utom Sebastian som var i Östersund) följdes åt på teater. Felix klass hade tränat in en pjäs som handlade om miljön. Han tycker att det är roligt med teater, så det var kul att pjäsen gick bra. Vi var många i publiken, mellan 120 och 130 enligt vad jag hörde. Efteråt var det gott fika också ...

Apropå ätande: Igår åt jag, Patrick, Philip och Indra lunch på Folkets hus i Bräcke. Vi gör det då och då, för förutom att maten är god och salladsbuffén fantastisk (rekommenderas om ni ska till Bräcke!) så brukar vi hinna träffa Felix och Simon, som har lunch runt halvtolv. Skolans matsal ligger i samma hus, och där ligger även biblioteket och biosalongen. Jag jobbade dessutom på förmiddagen och hann prata lite med mina kolleger mellan lektionerna. Om drygt fyra månader börjar jag jobba "på riktigt" igen och då ska Indra skolas in på dagis. Hon tycker om människor, och särskilt barn, så det kommer säkert att gå bra.

Philip säger så roliga saker nästan varje dag. Idag tittade han kärleksfullt på Olivia när hon satt i hans knä, och så sa han: "Olivia kanske kommer att bli en pudel när hon blir stor". Fast jag vette tusan ... =)

Olivia har "bytt ras" några gånger också när barnen ska berätta vilken ras hon är för sina kompisar. Italiensk gråhund (direktöversatt av Italian greyhound - färgen stämmer ju i alla fall) tror jag det var Simon som fick det till, och någon av de andra hävdade att hon är en italiensk vildhund. Hehe! Stämmer ibland!