söndag, april 27, 2008

Olivia four months

Olivia fyllde fyra månader igår. Jag brukar passa på att träna valparna på att stå på olika bänkar, och just den här bänken befinner sig på själva Gimån. Den kisande minen beror på att hon tittar mot solen.

Jag har just hämtat Philip från ett femårskalas. Den här gången var det Isabella från dagis som fyllde år. Innan dess gick jag till Mordviken med Voice och Indra, så senare idag går jag nog med bara Olivia (och Indra) så får jag se hur det går. Det har regnat en stund, men på ett sätt känns det nästan skönt att det inte är fint väder precis hela tiden, för i och med regnet fixade jag lite inne med gardiner osv istället. Voice har förresten lärt sig att gå och titta på ytterdörren när hon vill gå ut för att uträtta sina behov. Äntligen! Ibland är det svårt att veta ifall hundarna bara vill gå ut (till exempel för att de har lämnat något gott ute som de plötsligt kommit ihåg) eller om de faktiskt måste gå ut. Olivia hyser fortfarande en viss ovilja mot att behöva gå ut, men när hon väl är ute tycker hon oftast att det är helt okej.

De pissande hankatterna, som uppehållit sig här i flera månader, har äntligen försvunnit. Måhända finns det någon löpande honkatt någon annanstans ... Stackars dennas ägare, i så fall; "fräsarna" markerar precis överallt. Jag tycker INTE om okastrerade, lösgående hankatter!