lördag, april 26, 2008

Utställningsdebut för Mess

Skyborne Don't Mess With Me, "Mess", är den första valpen i Divas kull som kommit ut i utställningsringen. Det gjorde han dessutom med bravur! Debuten skedde i Stangehallen (Norge) idag, och domarkritiken blev som följer:

- 4 mnd.- type full- herlig hode og uttrykk- korrekt bitt- vakre/sorte øyne- perfekte ører- meget god hals, over og underlinje- prima benstamme- vel vinklet og velgående- vakker pels og farge- flott fremvist
plassering 1. plass kl. 4-6 mnd. - 2BHK-valp

GRATTIS!

Det är ett par av kullsyskonen som också är anmälda till utställningar nu i maj. Jag återkommer förstås med resultaten allteftersom.

Det har varit fint väder här idag också, fast inte lika klarblå himmel som tidigare i veckan. Vi har varit på utflykt även idag och jag tog några fler bilder på Olivia, men jag har inte lagt över dem till datorn än. För första gången gick Olivia perfekt hela vägen! Inte en tillstymmelse till att stanna eller bromsa eller gå lite bakom, utan hon travade snyggt och prydligt strax framför mitt vänstra ben ända från att vi lämnade gårdsplanen! Duktig Olivia! Nu vet jag i och för sig inte om den plötsliga duktigheten berodde på att vi fick draghjälp av att en tax med tillhörande människor promenerade framför oss den första biten, men hon gick ju faktiskt bra hela vägen, så jag hoppas att det inte var en engångsföreteelse.

Voice är inte lika vild längre som hon varit tidigare, så jag hoppas att hennes syskon runtom i Sverige och Norge också har vett att uppföra sig bra.