onsdag, mars 14, 2007

Allting klär en skönhet ...?

Frågan är väl om det alltid stämmer. Blir man till exempel snyggare av att posera med sin lillebror ...
eller nyvaknad med hö i manen, spån på ryggen och en lillasyster i bakgrunden? Nja ... Men allra fulast är det nog med hästskit i vit snö - och hösilagebalar! =)

Det är mulet här idag och inte alls "fotoväder", men jag tog med mig kameran ut när jag och Philip väntade på att sockerkakan i ugnen skulle bli klar. Kameran är väldigt enkel att använda om man "bara vill ta kort"; jag har dock insett att jag har massor att lära innan korten blir så bra som jag egentligen vill ha dem. Det finns mängder av inställningar som jag säkert borde lära mig ... Dessutom har vi flera fotoredigeringsprogram, däribland Photoshop, som jag inte lärt mig än. Jag vet att man kan ta bort fula saker i bakgrunden ...

Idag kom "den blå boken" som Inger Becker (Ekbäckens stuteri) gör varje år. Den är helt fantastiskt rolig och intressant att läsa, och den innehåller allt från stuteriannonser till artiklar och reportage gjorda av olika människor. Det är en sådan där bok som man har liggande framme hela året och läser gång på gång. I den här årsboken finns en annons från oss med också för första gången. Tack, Inger! Du betyder allt för vår ponnyuppfödning!

Nu ska jag sätta mig ner i min favoritsoffa med en kopp te och sockerkaka och läsa vidare innan jag ska laga middag.