fredag, mars 09, 2007

Soligt

När dimman försvann framåt förmiddagen blev det så där soligt att det nästan var svårt att titta utan att bli bländad av snön. De tre största barnen åkte iväg på en fotbollsturnering redan på morgonen, så jag och Patrick tog med oss Philip ut på en skotertur utan hundar. Vi har inte köpt någon ledkarta än, men vi hade tur och hittade en jättefin led som vi åkte längs en lång bit. Om det är fint väder imorgon också ska vi följa den igen.
Vi har köpt en till skoteroverall till Philip. Han tycker att det är roligt med fina kläder. Själv köpte jag också lite nya kläder häromdagen, men fullt lika roligt som Philip tycker jag inte att det är med nya kläder - särskilt inte nu när jag måste gå på mammaavdelningen ... Jag hade föresatt mig att köpa några nya byxor också, men jag hittade ingenting jag gillade, så jag köpte en kjol i stället. Jag som aldrig har kjol annars! Dessvärre hittade jag inga matchande skor vilket alltså innebär att jag nog får ha jeans ett tag till. Vanliga jeans, som är lågt skurna, kan man ju ha rätt länge när man är gravid - även om jag nu måste knäppa upp den översta knappen när jag sitter ner.

Disketts juver ändrar sig lite hit och dit - ibland är det större och ibland mindre (vilket är helt normalt). Hennes mage har sjunkit ner lite, men den är fortfarande oroväckande liten. Småhingstarna ska snart få byta hage. De har börjat få vårkänslor nu, och jag vill inte riskera att de ska betäcka något av ungstona. Diva har inte börjat löpa än ... Jag har anmält Smilla och Jazz till två inofficiella utställningar och en officiell, dock inte till Boden eller Skellefteå. Diva hade jag ju inte tänkt visa nu i vår eftersom vi planerat att hon ska paras, men väntar hon länge till med att löpa så får hon nog vara med längre fram i vår hon också. Det är bara så svårt att hinna med att visa tre hundar på samma utställning ... Nog för att jag gjort det flera gånger förut, men det är ingen höjdare, tycker jag. Kom plötsligt att tänka på att Sarah brukar ha betydligt fler hundar än så med sig på utställningarna, och hon klarar minsann av att visa alla sina ... Vad mesig jag känner mig nu! Ha ha!