måndag, mars 12, 2007

Kameran har kommit!

Och jag har lyckats lära mig hur man skruvar på objektivet, sätter i minneskortet och laddar batteriet ... Alla tusen-eller-nåt funktioner får jag väl lära mig allteftersom det behövs; nu måste jag ju först vänta tills batteriet är fulladdat. Sedan kommer jag att plåga er med massor av bilder - om det nu blir några att visa upp; det lär nog ta ett bra tag innan jag har lärt mig inställningarna.

Vår lilla digitalkamera får nog hänga med ett tag till för att användas på utflykter och promenader. Den nya kameran stoppar man nämligen inte direkt i fickan när man går på de långa skogspromenader som vi brukar göra. Fast man kan i och för sig ha den i väskan ... Kameran skulle tydligen vara tålig.

Vi ska snart lägga ut information på hemsidan om våra planerade kullar, och dessutom berätta om ett par andra kennlar som planerar att använda Jazz till sina fina tikar under året.

För er som är intresserade av att använda Lightning till sina ston kan jag meddela att vi snart kommer med mer information om språngavgift osv samt förhoppningsvis ett par nya bilder av honom, kanske tagna med den nya kameran :-)