fredag, mars 02, 2007

Sportlov!

Vecka 10 är det sportlov här, men vi tjuvstartade med en skoterutflykt till Gällö idag. Hundarna fick inte följa med eftersom det är för långt (1,5 mil enkel väg). Morgonens moln försvann på förmiddagen, och sedan hade vi strålande sol ända till sent på eftermiddagen. Det droppade från taken och solen värmde verkligen för första gången i vinter.
Philip (som fixar lite med munnen på bilden - han gillar inte när jag tar kort på honom, men han tittar gärna på bilderna efteråt) och Jazz (som ser lite lätt plågad ut, men SÅ hårt höll faktiskt inte Philip i honom).
Jazz, Philip och Tjejen. Philips nya skidor till vänster i bild (och min skugga på Jazz - snyggt va ...). Philip tycker att det är roligt att åka skidor, men han orkar bara åka i fem-tio minuter åt gången innan han måste ta av sig dem och göra något annat en stund. Som tur är kan han i alla fall ta av sig skidorna själv.
Patrick och skotrarna innan alla moln var borta. I packboxen (som är öppen på bilden) hade vi det obligatoriska fikat - för vad är väl en skotertur utan fika!?! ;) Efter att vi kom hem satt vi ute ända tills det kom några envisa moln som skymde solen - men då var det ändå middagsdags.

Igår beställde vi en ny kamera: en digital systemkamera, Pentax K10D (med objektiv). Dessutom passade Patrick på att beställa en ny mobil. Dumt bara att vi inte kom oss för att beställa grejorna tidigare, för nu hinner de inte komma förrän kanske vecka 11. Det hade varit så kul att ha den nya kameran under sportlovet ... Jag har haft så svårt att bestämma mig för vilken kamera vi skulle köpa, för jag kan ingenting om kameror, och särskilt inte om systemkameror. Batteritiden är i alla fall längre än i vår digitalkamera! Det enda som känns gruvsamt nu är att lära sig den nya kameran. Inte för att jag är sämst i världen när det gäller tekniska saker, men jag är väldigt långt ifrån bäst också.

Imorgon ska jag verka hovarna på ett par hästar innan Patrick vaknar (han jobbar natt) och sedan ska vi åka ut allihop inklusive hundarna. Vädret ska bli bra enligt prognosen. Inte för att den brukar stämma, men man kan ju alltid hoppas!