lördag, mars 31, 2007

Jazz BIM i Timrå

Idag var jag, Simon och Philip på SRIV:s (Svensk Rasklubb för Italiensk Vinthund) inofficiella utställning i Timrå. Det var 210 anmälda hundar varav 11 whippetar, vilka dömdes av Lena Edström (kennel Solomagic, som föder upp afghaner). Jazz blev bästa hane och därefter BIM (bäst i motsatt kön), och Smilla blev BT-2 (andra bästa tik). Bästa tik och BIR blev Divas söta syster Foxys Norrsken ("Dixie"). Grattis Mattias!

Tyvärr GLÖMDE (!) jag hämta ut kritiklapparna eftersom Philip var så himla kissnödig så vi var tvungna att skynda oss iväg, och sedan blev det helt enkelt bortglömt. Vet därför ej heller hur det gick i gruppen. Det var verkligen jättefina whippetar med idag och såvitt jag såg fick alla Hp.

Smilla började löpa igår (jag såg det åtminstone igår), så stackars Jazz kommer nu att få finna sig i att ligga själv i en månad framöver. Jag hoppas att Divas löp kommer igång också nu. Och fölet? Ja, det ligger tydligen bra där det ligger, i en varm och skön mage.