tisdag, mars 13, 2007

Första bilden

Min allra första bild tagen med den nya kameran! =) Lite för nära och utan att skakreduceringsfunktionen var inkopplad, och utan blixt också för den delen ... Men det blir nog bra till slut.

De flesta av mina elever är fortfarande på APU, så jag var effektiv under förmiddagen och rättade undan alla prov och sedan tog jag en långlunch. Då passade jag på att fylla på vatten till hästarna och gå en 70-minuterspromenad med hundarna på isen. Det kändes lite obehagligt till en början att gå på isen efter helgens drunkningsolyckor i mellansverige, men jag är rätt säker på att isen här är tillräckligt tjock för att bära mig i åtminstone någon vecka till. Vädret var jättebra och det var ingen skare på isen. Nu ikväll klippte jag klorna på hundarna och tittade igenom trampdynorna noggrant och de hade klarat sig bra.

Lightning har redan blivit bästis med sin lillebror, Love Story, fast han betraktar Jarrah som en ovälkommen gäst och jagar bort honom från höet, så jag har lagt ut hö i flera högar längre bort i hagen. Det är en riktigt stor hage med många träd så det är ingen större risk att Jarrah ska känna sig trängd. Jazz har full koll på vilka hästar som ska gå i vilken hage, och på morgonen både igår och idag sprang han iväg och skällde på Diskett för att hon är på fel ställe. Nu hoppas jag att han insett att hon ska vara där, för när han gör så måste jag förstås gå och titta så att det inte hänt något. Imorse låg hästarna kvar (förutom Morris som stod upp) och lyfte inte ens på huvudena när jag gick in i hagen för att titta på dem. Det har inte hänt något nytt med Diskett så hon får vara ute på nätterna ett litet tag till. Det är så fint och varmt väder nu att det inte skulle vara någon katastrof om fölet skulle råka komma ute heller, men det känns förstås bäst om fölningen sker inne och under uppsikt - särskilt då hon inte fått föl förut.