söndag, mars 04, 2007

Söndagmorgon

Philip och Felix har redan hunnit leka ute en bra stund, och ändå är klockan bara 9.40. Jag har eldat två brasor i pannrummet och gett hästarna vatten (samt tagit några kort och gett Philip och hundarna frukost).
Music och Melody.

Den här dagen började inget vidare. Jag hade skitont ända ner i lungorna redan när jag vaknade strax före sju, och inte känns det bättre nu heller. Patrick jobbade natt, och han blev beskjuten i bilen precis när han körde ut ur polisgaraget nu på morgonen, men han skadade sig i alla fall inte (fast han fick förstås köra hem utan sidoruta på förardörren de 6,7 milen från Östersund; tur i oturen att det bara är ungefär tre grader kallt). Kanske var det någon som trodde sig kunna fixa så det blev en polis färre i stan ... Sidorutan befinner sig i ungefär en miljon delar utspridda inne i bilen, så nu vet jag vad jag ska göra framöver dagen. Eller är det kanske en lämplig sysselsättning för något sportlovsledigt barn? ;) Kanske vi får hjälpas åt, i alla fall. Jag undrar om man egentligen borde lämna in bilen för undersökning? Men vi behöver båda bilarna och kan inte vara utan den ena ...