torsdag, mars 29, 2007

Småsyskon

Divas mamma, NORDJV SLCCH SVCH Foxys Metallica, fick idag sju valpar fördelat på tre pojkar och fyra flickor! Grattis! Bilder finns på www.foxys.se

Vår Ekbäckens Jarrah fick ju en lillasyster (Ekbäckens Japonica) på Ekbäckens stuteri i början av mars. Den som önskar se en bild på henne och ett av deras halvsyskon, Ekbäckens Saffran, kan gå via Svenska Welshponnyföreningens hemsida, www.swf.nu/ . Längst ned i menyn finns rubriken "Årets föl", där man alltså kan se småttingarna på bild.

Diskett kniiiper ... Nu kommer det inte ens någon mjölk längre, och jag tittar misstänksamt på hennes mage varje gång jag ser henne. I och för sig gissade jag för ett bra tag sedan att hon nog skulle gå ett par veckor över tiden, men tänk om hon skulle vara TOM! Och hela hennes mage därmed består av fett! Då har hon ett antal månaders bantning framför sig, kan jag lova. Ston brukar ju inte få mjölk i juvret "bara så där" om de inte haft föl förut, så lite konstigt skulle det allt vara.

Nu på eftermiddagen brann ett till hus ner i Bräcke, precis bredvid min skola och gymmet. Bränderna har inget samband med varandra. Det luktade skitäckligt av röken på gymmet (och det tog en stund innan vi förstod varifrån röklukten kom), så vi åkte därifrån efter bara 20 minuter. Det kommer ju en dag imorgon också. Patrick var lite trött också efter att strax efter sex i morse ha kommit hem från en resa till Luleå som han och en kompis gjorde natten till idag för att köpa en motorcykel. Nu står motorcykeln och väntar på bättre väglag, alltså mindre grus. Den ska tydligen göra 300 km/h, och jag som tycker att det går fort om man kör femtio med moppen!