tisdag, mars 27, 2007

Varmt!

Jag tror att jag har fått en viss fixering vid vädret den här vintern ... Det är så mycket jag gör eller vill göra som är väderberoende, så jag antar att det är orsaken. Eller också beror det på att vi ju inte bott i Jämtland på ett par år och glömt (förträngt?) hur det var. De senaste dagarna har det i alla fall varit superfint väder. Igår var jag ute med Philip och hundarna i flera timmar, och idag har vi åkt en sväng på drygt fem mil med skotrarna och dessutom hunnit sola på några lämpliga ställen. Man fyller på med så välbehövlig ny energi med hjälp av vårsolen, men samtidigt blir åtminstone jag lite matt på kvällen av att vara ute så länge i sträck så här i slutet av vintern. Jag förstår mig inte på de människor som väljer att sitta inomhus sådana här dagar! Jo, jag jobbar också heltid, men det finns alltid tid för det man verkligen vill göra; det gäller "bara" att prioritera - och att orka!

Glömde förresten berätta att det var Patrick som visade fram Smilla till BIR i söndags. Bra gjort med "mattiga" Smilla! På nästa utställning ska Simon vara med och hjälpa till med hundarna, för då jobbar Patrick.

Häromveckan var förresten Smillas brorsa Jessie och hans ägare med i en nättidning. Artikeln finns här: http://jnytt.se/Read__6832.aspx