tisdag, februari 13, 2007

Gamla nyheter är också nyheter

Hundarna bara älskar sin nya mat! Jag har bara inte bestämt mig än för om vi ska köra med enbart Klass, eller om vi ska fortsätta med RC också fast som tilltugg - ifall de vill ha något extra att tugga på ... För er som ännu inte prövat färskfoder kan jag berätta att i alla fall Klass är ungefär som välmald pölsa i konsistensen, och den säljs i "plasttuber" som vardera väger 500 gram. Jag räknar med att våra hundar ska äta ungefär en tub var om dagen (ca 600 gram för en 15-kiloshund; våra väger 13,5-15 kg), men jag skulle inte ha något emot om de åt lite mer än de egentligen behöver. Diva och Jazz är lagom tjocka och Smilla skulle som sagt gärna få väga några hekto till som det är nu.

Skickar till sist med en länk till en gammal artikel i Aftonbladet. Läs och begrunda - även texten i rutan en bit ned.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,208092,00.html