tisdag, februari 27, 2007

Always by my side ...

Diva, betraktande de andra busarna. Hon är så förståndig jämfört med dem.

Sotaren skulle komma till oss idag för att göra en brandskyddskontroll - den andra i ordningen efter jul, eftersom den första som gjorde den tydligen saknade behörighet för att utföra den ... Ni som har hus med eldstad vet kanske att man får en lapp i brevlådan med datum och tid för sotning/kontroll, och så fick vi även den här gången. Tiden han skulle komma var någon gång mellan 9 och 14 ... Eftersom han skulle in i huset för att besiktiga skorstenen via vinden så var det bara till att stanna hemma (vilket i och för sig gick bra eftersom jag inte hade några lektioner); jäkligt irriterande i alla fall att han inte kunde precisera tiden bättre. Hur som helst så skyndade jag mig att dammsuga och fixa i ordning i morse; barnen hade ätit rostad franska till frukost och dessutom spillt ut någon deciliter strösocker från ett sockerpaket som gått sönder - allt medan jag duschade - så jag var lite lagom arg innan jag lyckats städa undan allt från golvet. Sedan kom då sotaren redan tio i nio men han gick till mamma och pappa först så jag fick vänta en stund till - och när han väl kom så gick han inte ens in i huset utan lät sig tydligen nöja med den föregående kontrollen trots allt ...

Nästa gång får Patrick stanna hemma.

Jag passade i alla fall på att ta det lugnt och fixa med hundarna och hästarna, och åkte inte till skolan förrän efter lunch. Sedan hade jag fullt upp med diverse utskick som skulle göras till APU-platser, och två möten som jag skulle vara med på innan Philip skulle hämtas från dagis och Felix skjutsas till och från innebandyn ... Ketchupeffekten, ni vet.

Ikväll ska jag ligga i soffan och slöa. Jag har nästan glömt hur man gör.