lördag, februari 10, 2007

Lördag: långpromenad

Det var fint väder idag och inte så himla kallt, så vi gick en långpromenad med hundarna på minst 1,5 timme. Jag hade klätt mig lite väl varmt, med täckbyxor och allt, för det är så svårt att veta hur det kommer att kännas efter de första tio minuterna då det nästan alltid känns kallt. Konstigt att jag aldrig lär mig heller ...

Jag hade hoppats få till några bra kort på Jazz, men det blev mest kort på när han sprang, och de flesta var rakt framifrån och då ser man ju inte så mycket av hur hunden ser ut, så jag besparar er de bilderna. (Var glada för det! De var verkligen urkassa!)

Det gick rätt bra att träna i eftermiddags också, åtminstone för Patrick. Det var ben på schemat, och det är en av Patricks favoritmuskelgrupper. Philip passade på att spela innebandy och sparka fotboll, och Simon var med en kompis. Felix och Sebastian ville vara hemma och spela på datorerna - något jag inte tycker är så bra egentligen, men både Sebastian och Simon är jättebra på engelska, och jag tror att det till viss del beror på onlinespelandet. Och ja, vi begränsar deras spelande, precis som så många andra föräldrar gör.

Ikväll ska vi titta på Melodifestivalen igen, och är det lika dåliga låtar och framföranden (inte alla) som förra veckan så tror jag att jag bojkottar dylika program i fortsättningen. Ska inte detta på något sätt representera den svenska "folkhemsmusiken" i musikexportlandet Sverige? Man får ju nästan skämmas ...