söndag, februari 25, 2007

Ny skotertur

Det är säkert inte så kul att läsa om andras skoterturer - men desto roligare att vara med om själv! På förmiddagen gjorde vi undan nödvändigheter såsom snöskottning, städning och påfyllnad av kutterspån i vindskydden, och sedan tog jag och Patrick var sin skoter och var sitt barn (Philip åkte med mig på yamahan, och Felix med Patrick på arctic caten) samt kaffe och festisar och åkte en sväng på ett par timmar. Hundarna fick, till sin stora besvikelse, inte följa med, eftersom vi visste att det skulle vara för högt tempo och för långt för att det skulle vara lagom och roligt för dem. Philip satt som ett ljus och sov till och med en stund ... Tänk att barn kan somna nästan när som helst! Vi åkte bland annat på sjön till Bräcke och tittade på när några körde någon slags isrally på en bana som är upplogad där. Det tyckte barnen var jättehäftigt. Barnen har varit ute nästan hela dagen före och efter skoterturen också, och själv är jag rätt öm på kinderna av vinden, trots att jag hade visiret nedfällt när jag körde lite fortare.

Imorgon ska jag med Felix till läkaren, för Felix har vätska innanför trumhinnorna så han hör dåligt på sitt ena öra just nu. Vet inte om det är något man åtgärdar eller om det bara försvinner av sig själv, men det känns bra att kolla upp det i alla fall. Hellre en kontroll "i onödan" än en för lite ...