måndag, februari 26, 2007

Lååångpromenad

Igår tränade jag baksida ben, men jag trodde inte att jag skulle känna av det idag. Jag och Philip hade redan varit hemma i ett par timmar när de andra barnen kom hem från skolan, så jag tog med mig hundarna och gick en promenad på ett par timmar med dem. Mina ben kändes pigga ända tills jag vände och gick hemåt och det blev uppförsbacke, och då blev de plötsligt tunga som bly! Jag hade kunnat betala mycket för att bli hämtad av någon (alltså Patrick) då! Hundarna svischade omkring och var så där lyckliga som bara hundar kan vara, så det kändes i alla fall bra. Man får ju glädja sig åt det lilla ibland! Och vädret var bra - mulet men bara några få minusgrader.
Diva i sitt nya täcke med reflexband. Fint va?!? Fast man kanske inte ser det så väl på grund av avståndet.
Whippetar i hög trots en hel sjö att springa på ... Jag var förresten till läkaren med Felix också i morse, och vi blev väl inte så värst mycket klokare av det. Han fick en remiss till öron-näsa-hals i Östersund efter att läkaren tittat och lyssnat igenom honom noggrant. Trumhinnorna rör sig inte som de ska, förmodligen pga en alltför trång passage mellan öronen och näsan - kanske beroende på svullna mandlar, sa läkaren. Jag visste att man har halsmandlar, men mandlar vid näsan? Att han har svullna polyper visste vi ju redan, men dem behöver man inte göra något åt om de inte orsakar stora besvär, eftersom det rättar till sig av sig själv med tiden. Äsch, vi får väl se vad som händer.

Uppdaterade hemsidor: www.sommarhagen.tk med bland annat resultat och bilder från helgens valputställning. Grattis, Maria, till BIR och BIM! Coralles barn förnekar sig inte!

Jazz uppfödares hemsida: http://taraly.thewhippet.info/. Uppdaterad med bland annat utställningsresultat och bilder på Jazz syskon och några andra släktingar. När vi skulle köpa Jazz stod valet mellan honom och "Spirit". Återstår att se om vi valde rätt! ;) Skämt åsido så är vi mycket nöjda med Jazz oavsett framtida resultat och ångrar inte att vi köpte vår lille "svarting". Det är dessutom roligt att äga en hund ur en så fin kull som han kommer ifrån, och hans pappa har fått jättesnygga avkommor med flera olika tikar. Nu hoppas jag bara att jag lyckas visa Jazz så han kommer till sin rätt också, och att domarna kommer att tycka om honom även som vuxen - även om han ju är en ung kille ett bra tag till. Många hundar är som snyggast när de börjar bli uppåt tre år och har vuxit i sin ram; särskilt väl kanske det syns på en del hanar, där man kan se stor skillnad från ett till tre års ålder.