onsdag, februari 14, 2007

Åre

Vi har tillbringat hela dagen i Åre, och vädrets makter var som tur var med oss. Ingen sol, förvisso, men helt okej vinterväder ändå. På dagsprogrammet stod herrarnas storslalom. Vi fick sittplatser på läktarna mitt framför backen och målgången så vi såg jättebra (vi hamnade till och med på tv, om det nu är något att nämna; jag hade tagit på mig huvan på jackan och såg ut som en eskimå). Trots svenskarnas uteblivna framgångar (fast det är väl rätt bra att komma som nummer 14, i och för sig) så var stämningen bland publiken i topp. Publiken kommer från så många olika länder att varje åkare fick sin beskärda del av påhejningar och applåder. Dessutom vann ju en norrman, och norrmän finns det gott om i Åre!

Under pausen mellan första och andra åket var det flyguppvisning - tror det var med JAS 39 Gripen - och oj vad det dundrade i dalen där Åre ligger ...

Jag träffade några gamla bekanta också, bland annat Maud, som gick i min parallellklass och som jobbar på TV4-sporten sedan ganska många år tillbaka. Eftersom jag ser henne på tv då och då så känns det som om jag träffar henne ofta, men i själva verket var det en hel del år sedan nu, och jag antar att jag har hunnit åldras mycket på de här åren; man lägger ju inte märke till förändringarna själv eftersom man "ser sig själv" varje dag.

Till helgen ska vi nog köra skoter!