söndag, februari 18, 2007

Ny utflykt - fler bilder

Idag anslöt även Roberts tjej Kicka, och vi åkte på en till skotertur med alla barn och hundar. Vi hittade en supermysig vik där vi tillbringade eftermiddagen. På bilden står Jazz och funderar på hur han ska ta sig ner för en brant klippa där Smilla och Diva precis kastat sig ut (och jag hasat mig utför på baken) - men klippan syns tyvärr inte på bilden. Några ögonblick senare hoppade han ner. Philip letade upp massor av bra - och liiite farliga - ställen där han kunde åka med sitt tefat, och Simon åkte med tefatet efter skotern också och lyckades få en del skrapmärken på magen efter några vådliga vurpor. Tur att han inte är den som klagar!
Diva och Smilla på upptäcktsfärd i skogen intill viken.
Och så en till skoterbild. Säga vad man vill om skotrar, men de är outstanding när det gäller att ta sig ut på vintrarna när man har barn. Solen var framme en stund idag, men det var några grader kallare än igår, då det var ganska precis nollgradigt. Det var lite skare på snön så hundarna höll sig mest i skoterspåren, eftersom skaren slits sönder där. Jag fick precis veta att deras nya täcken är färdigsydda, så nu ska jag betala in pengarna så de förhoppningsvis kommer till veckan. De täcken vi har nu passar inte så himla bra till whippetar, så jag hoppas att de nya täckena är bättre formpassade till Smilla och Diva.