måndag, februari 12, 2007

Lilla Smilla ...


som ju inte är så liten längre - numera 17 månader gammal. Huvudbilden är tagen våren -06, om jag minns rätt. Hon är egentligen sötare nu än på bilden.

Jag har beställt två nya vintertäcken till Smilla och Diva, och jag längtar tills de kommer. Det är så roligt med nya saker till hundarna och hästarna (och till barnen med, för den delen) - mycket roligare än nya saker till mig själv ... Fast å andra sidan blir det ju nya saker till mig själv "på köpet", för jag uppskattar nog sakerna mer än de gör.

Smilla har ätit sämre efter Alvas bortgång. Jag vet inte om hon saknar Alva eller om det bara är en tillfällighet, men jag vill inte att hon ska bli för tunn, så nu har vi köpt Klass färskfoder för att se om det faller lilla fröken bättre i smaken. Annars har de ätit Royal Canin, som vi varit väldigt nöjda med.

Ett par ord om Melodifestivalen också, eftersom jag nämnde den i lördags: Det blev helt klart rätt vinnare, i mitt tycke (men visst såg Ola Salo lite rädd ut i blicken trots sitt kaxiga yttre?), men tvåan ... Well, var det människornas beskyddarinstinkt som väcktes till liv där, för SÅ bra var väl varken hon eller låten, med handen på hjärtat? Ändå unnar jag henne förstås framgången och hoppas att hennes saga varar längre än en månad till ... Hon behöver säkert detta mer än någon av de andra som var med i lördags.

På onsdag bär det av till Åre. Jag hoppas att det inte är snålblåst som idag, för då blir det inte kul att vara där ...