lördag, februari 17, 2007

Nya "leksaker"!

Patrick har varit iväg till Norrbotten och shoppat ... Han och Robert körde närmare 130 mil tur och retur på en dag, men det var det värt! Nu kan vi äntligen åka skoter igen, och idag var vi ute nästan hela dagen. Längst bort i bild är en Yamaha Venture 600 -02, och närmast kameran en Arctic Cat -06. Simon tolkade med slalomskidorna, och Philip hade en pulka som han lekte med sedan han fikat klart.

Hundarna var också med, även om de inte syns på de här bilderna. De sprang och lekte hela tiden och det var inte förrän vi kom hem som det märktes att de var trötta, för nu har de legat helt utslagna hela kvällen. Vi har dragit fram fler hösilagebalar också med Arctic caten. Det var lättare än med Audin, även om det också går rätt bra. Fröken "Nyfiken-i- en-strut", Melody, sprang och jagade skotern när vi körde in i hagen med den och höbalen efter; det såg rätt kul ut! Hon är en så bra häst att ha i en flock med unghästar eftersom hon är så totalt orädd för allting, trots att hon själv bara blir tre år i sommar.

Jag måste ju berätta hur det gått med hundmaten, Klass, också. Alla hundarna har blivit rundare av den trots att vi började med den så sent som i måndags; Diva har nästan tappat sin midja, och på Smilla ser man inte ett enda revben längre. Jag har ju gett dem torrfoder också för att göra en skonsam övergång mellan fodren, vilket kanske gjort att de lagt på sig fortare än vad de annars skulle ha gjort. Jag är inte så strikt med att ge hundar bara hundmat heller, för den delen, så de äter ofta rester efter såväl frukosten (Philips kvarlämnade fil och flingor eller gröt) som middagen. Hur som helst så är vi helnöjda med Klass hittills, och jag hoppas att det inte bara är nyhetens behag som gör att alla hundarna äter med så god aptit. Det är synd att jag inte vägde hundarna innan vi bytte fodret, men jag har fortfarande inte kommit mig för att köpa nya batterier till vår våg trots att de tog slut före jul. Jag får helt enkelt förlita mig till mitt ögonmått, även om det förstås inte blir vetenskapligt korrekt.

Patrick har köpt en GPS också, men hittills har han nästan bara lyckats få reda på vilka postnummer olika orter har! Jo, det kan kanske vara bra att få reda på - någon gång... Ähum. Vad är det för fel med en kartbok? :-)